تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امروز (۴ دی) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | برخورد با ساخت‌وساز‌های غیر مجاز مطالبه مردم است+فیلم

  • کد خبر: ۲۰۲۰۶۳
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
امروز (۴ دی) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | برخورد با ساخت‌وساز‌های غیر مجاز مطالبه مردم است+فیلم
نودونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز، دوشنبه ۴ دی در تالار شهر برگزار و تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ سازمان های مختلف شهرداری مشهد مورد رای گیری و تصویب قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز نودونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سوم دی‌ماه، روز ملّی ثبت احوال، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور، به دلیل در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمار‌های حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴ دی‎‌ماه سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) است، افزود: آغاز سال نو میلادی که هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت مسیح(ع) پیام‌آور صلح، دوستی و نویدبخش سعادت بشر است را به همه مسیحیان و موحدان جهان به ویژه هم‌وطنان عزیز ایرانی مسیحی مقیم خارج از کشور تبریک عرض می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: راه، منش و اندیشه حضرت عیسی(ع) و تمامی انبیای الهی، یگانه‌پرستی، مهرورزی، برابری و گسترش صلح و دوستی است و افق‌های روشن نجات و رهایی را پیش روی انسان و انسانیت ترسیم می‌کند. آن حضرت زندگی پر تلاشی داشته است.

وی با اشاره به ۵ دی‌ماه، روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، تصریح کرد: ۲۰ سال پیش یکی از تلخ‌ترین اتفاقات کشور رخ داد و سومین زمین لرزه پرتلفات ایران رقم خورد. این روز تلنگری اساسی برای همه شهرها به‌ویژه کلانشهر‌های کشور است؛ تا مرور کنیم که چقدر برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله آماده هستیم؟ ساختمان‌هایمان چقدر ایمن است؟ مدیریت بحران تا چه حد آمادگی برای نقش‌آفرینی در مواقع حساس را دارد؟ 

موحدیان ادامه داد: یکی از مطالبات شهروندان درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز است و این رویکرد خوبی است که مردم به کار شهرداری که پیگیری درباره ساخت‌وساز غیرمجاز است، اهمیت می‌دهند. 

وی گفت: یکی از الزامات کاری برای مدیریت شهری، آموزش شهروندان برای وقوع حوادث غیرمترقبه است؛ باید در مسیری گام برداریم که هر شهروند یک امدادگر باشد. براساس همین نگاه، تاکنون آموزش ۱۵ هزار نفر از شهروندان در قالب نیروی داوطلب واکنش اضطراری، دوام ثامن، اجرایی و ۵ دوره مسابقه میدانی دوام ثامن هم برگزار شده است.

موحدیان ادامه داد: خوشبختانه یکی از اقدامات مهم حوزه مدیریت بحران شهرداری، تهیه مدل جامعه ارزیابی ریسک شهر مشهد برای زلزله، فرونشست و سیلاب بوده؛ امسال ۸ میلیارد تومان هم برای تجهیز پایگاه‌های مدیریت بحران تخصیص داده‌ایم. پیگیری‌های لازم برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن در سطح شهر و همچنین ۲۰ پایگاه مدیریت بحران نیز درحال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: عزیزانی که گنجینه‌های ایثار و نماد‌های ازخودگذشتگی و راویان دلدادگی و عاشقی هستند، حداقل وظیفه و رسالت ما گرامیداشت و تکریم آن‌هاست. همچنین هفتم دی‌ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی نیز پیش روست؛ برای ریشه کن کردن بی‌سوادی که منشأ بسیاری از چالش‌هاست باید به صورت عملیاتی کار کنیم. مدیریت شهری هم در کنار آموزش و پرورش و نهاد‌های متولی آماده همکاری و مشارکت است تا آمار بی‌سوادی را در مشهد به صفر برسانیم.

مصوبات

لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدا تصویب شد. 

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در منطقه ۵ معبر فرعی شهید آرمون ۱۱ واقع در خیابان شهید آرمون منشعب از بلوار شهید مفتح با حفظ شماره به نام شهید محمد شبانه، در منطقه ٩ معبر فرعی شهید صیاد شیرازی ۱۴ با حفظ شماره به نام شهید سید محمد مهدوی، معبر فرعی توس ۴۳٫۱ با حفظ شماره به نام شهید حسین صادقی، منطقه ٣ معبر فرعی ۲۲ بهمن ۵,۱۳ واقع در خیابان خواجه ربیع با حفظ شماره به نام شهید طاهر ابراهیمی و منطقه ١٠ خیابان استاد یوسفی ۱۶ منشعب از خیابان استاد یوسفی با حفظ شماره به نام شهید احمد جهانی نام‌گذاری شود.

لایحه یک فوریتی اعمال ماده ۹ مربوط به بازگشایی محور توس ۷۰ خیابان امام زمان (عج) تصویب شد.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به تملک میزان در مسیر ملک با پلاک ثبتی ۱۲۳۲ فرعی از ۳ اصلی بخش ۱۰ مشهد محور توس ۷۰ خیابان امام زمان (عج) به مساحت هزار و ۵٢۶ متر مربع عرصه و اعیان در مسیر از طریق اجرای ماده ۹ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت اقدام کند. 

مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این لایحه اظهار کرد: به دلیل تراکم جمعیت و تعدد مدارس در این منطقه جان مردم به شدت در خطر است به عنوان مثال اگر آتش‌سوزی در این منطقه رخ دهد، امکان تخلیه وجود ندارد و به ضرورت و به صورت قطعی برای اعمال ماده ٩ و بازگشایی این محور تأکید دارم. خیابان امام زمان خاص‌ترین خیابان از نظر تراکم جمعیت و باریک بودن معابر است.

حسین فرهادیان، مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر و اعمال طرح تفصیلی و برگزاری ٨ جلسه با مالک، حاضر توافق با شهرداری نشد بنابراین باید ماده ٩ اعمال شود. مالک این زمین قائل به پرداخت حقوق شهرداری نیست.

حمید ضمیری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز تأکید کرد: شورای شهر اعتبار تملک تصویب کرده است و این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری است.

در این جلسه مجید دبیریان، عضو شورای اسلامی شهر مشهد از شهردار درخواست کرد و گفت: در ایام اربعین با پیگیری صورت گرفته ١٣٠ ون به شبکه حمل‌ونقل اضافه کردیم که در مرز خدمت‌رسانی کردند. از شهردار خواستارم طبق دستورالعمل ابلاغیه وزارت کشور واگذاری را انجام داده و دستور دهد تا این ون‌ها از پارکینگ خارج شده و با توجه به فرسودگی ناوگان به شبکه حمل‌ونقل شهری کمک کند. همچنین از مدیر کل تعاملات بخواهید بیشتر با اعضای شورا در ارتباط باشد.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه اتفاقات خوبی رخ داد و شهردار مشهد به هیأت مذهبی، سازمان تبلیغات و مرکز رسیدگی به امور مساجد اعتماد داشت و برای آن‌ها اعتبار خوبی گذاشت و هم‌افزایی صورت گرفت. در ایام فاطمیه مراسم و کار‌ها به نحو احسن برگزار شد و از این اعتماد و توجه شما تشکر می‌کنم.

امروز (۴ دی) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | پیگیری‌های لازم برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن و ۲۰ پایگاه مدیریت بحران

تصویب تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ سازمان بازآفرینی فضای شهری و عاملیت شهرداری مشهد

در ادامه این جلسه تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ سازمان بازآفرینی فضای شهری و عاملیت شهرداری مشهد تصویب شد. تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری و عاملیت شهرداری مشهد که از حیث منابع مبلغ هزار و ٢۴٨میلیارد و ۵۴٩ میلیون و ٩١۴ هزار ریال و از حیث مصارف مبلغ هزار و ٢۴٨میلیارد و ۵۴٩ میلیون و ٩١۴ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان ٦٠ درصد کاهش داشته است.

تصویب تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ سازمان اجتماعی و فرهنگی و عاملیت شهرداری مشهد

تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان اجتماعی و فرهنگی و عاملیت شهرداری مشهد که از حیث منابع به مبلغ دو ٢هزار و ۵٠۴ میلیارد و ١٠٧ میلیون و ۴٨٢ هزار ریال و از حیث مصارف به مبلغ ٢هزار و ۵٠۴ میلیارد و ١٠٧ میلیون و ۴٨٢ هزار ریالمنابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۳ درصد کاهش داشته است.

غیر واقعی بودن اعداد مربوط به برگزاری کلاس‌های آموزشی شهروندی در بخش‌های مختلف گلایه مجید طهوریان عسکری عضو شورای اسلامی از سازمان فرهنگی بود و ادامه داد: ٢٠٠ میلیارد تومان تملک دارایی تکلیف این سازمان بوده، اما ۴٢ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده و نقد جدی به سازمان داریم. این اتفاقات در حالی است که دو عضو شورا کارمند این سازمان هستند، اما از ظرفیت آن‌ها به هیچ عنوان استفاده نمی‌شود.

حسن منصوریان عضو شورا اسلامی شهر ادامه داد: ٢١ درصد عملکرد تمام دارایی سرمایه‌ای بودجه‌ای بوده که به مناطق تفحیض شده و در کار‌هایی همچون ساخت زمین‌های ورزشی و چمن مصنوعی استفاده شده است. همچنین پنج میلیارد کمک اضافه به سازمان‌ها تمایلاتی بوده است که شورا به سازمان داده است. باید بگوییم در این دوره کار‌هایی در حوزه فرهنگی شده که در دوره‌های گذشته انجام نشده است.

وی ادامه داد: اگر حسابرس ایرادی به بودجه سازمان فرهنکی گرفته چرا تفریغ بودجه را تایید کرده است. بچه‌های فرهنگی وجه المصالحه انتقام شدند و همه می‌خواهند بگویند این سازمان کاری نکرده است. من تمام قد از سازمان فرهنگی و همکاران دفاع می‌کنم.

جمال حسن بارانی، سرپرست معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد پاسخ داد؛ حسابرسی سازمان فرهنگی مورد قبول است و تخلفی اتفاق نیفتاد است.

تصویب تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ عاملیت موسسه فرهنگی شهرآرا شهرداری مشهد

تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ عاملیت موسسه فرهنگی شهرآرا شهرداری مشهد که از حیث منابع به مبلغ ۵٨١ میلیارد و ۵۶٨ میلیون و ٣۵٣ هزار ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۵٨١ میلیارد و ۵۶٨ میلیون و ٣۵٣ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ بدون تغییر بوده است.

همچنین در ادامه این جلسه، اعضای شورا از تعدادی از جانبازان نابینا تقدیر کردند و مجید طهوریان‌عسکری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد از شهردار مشهد درخواست کرد پنج دوچرخه متناسب نابینایان خریداری کند و در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

 

تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان حمل و نقل و ترافیک و عاملیت شهرداری مشهد

تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان حمل و نقل و ترافیک و عاملیت شهرداری که از حیث منابع به مبلغ یک هزار و ۴٨٣ میلیارد و ٨۵٢میلیون و ۴۴١ هزار ریال و از حیث مصارف به مبلغ یک هزار و ۴٨٣ میلیارد و ٨۵٢ میلیون و ۴۴١ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ١۴٠٠ به میزان ۱۲ درصد کاهش داشته است.

تصویب تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و عاملیت شهرداری مشهد

تفریغ بودجه سـال ۱۴۰۰ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و عاملیت شهرداری که از حیث منابع به مبلغ ۴۱۷،۶۴۵،۱۲۱۰۰۰۰ ۴١٧ میلیارد و ۶۴۵ میلیون و و ١٢١ هزار و از حیث مصارف به مبلغ ۴١٧ میلیارد و ۶۴۵ میلیون و ١٢١ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ١۴٠٠ به میزان ۹ درصد افزایش داشته است.

تصویب تفریغ بودجه سال ١۴٠٠ شرکت قطار شهری و عاملیت شهرداری

تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شرکت ساخت قطار شهری و عاملیت شهرداری که از حیث منابع به مبلغ ١٠ هزار و ۵٠۴ میلیارد و ۴٢۴ میلیون و ٩٣۶ هزار ریال و از حیث مصارف ١٠ هزار و ۵٠۴ میلیارد و ۴٢۴ میلیون و ٩٣۶ هزار ریال که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه سال ١۴٠٠ به میزان ٤٧ درصد کاهش داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->